https://may.proz.com/forum/swedish/19062-%5Bs%3Fker%5D_gastronomi_tyska_svenska.html

[söker] Gastronomi Tyska-Svenska
Penyiaran jaluran : Holger Gremminger
Holger Gremminger
Holger Gremminger
Local time: 16:54
Bahasa Jerman hingga Bahasa Sweden
+ ...
Mar 5, 2004

Hej,

vet någon en online-ordlista rörande gastronomi (maträtter, ingredienser) usw?

Vore mycket tacksam!

Hälsningar
Holger

Erik Hansson
Erik Hansson  Identity Verified
Jerman
Local time: 16:54
Bahasa Sweden
+ ...
Illa ställt! Mar 5, 2004

Hej Holger!
Det verkar vara illa ställt med gastronomiska ordlistor eller ordböcker för tyska-svenska. De flesta träffar jag hittade rörde antingen Sv-En eller Sv-En-Fr.

amazon.com hittade jag en sida om en utsåld bok som ev. kommer in igen, men utan svenska: norska/franska/tyska/engelska/latin.

Annars är du varmt välkommen att besöka m
... See more
Hej Holger!
Det verkar vara illa ställt med gastronomiska ordlistor eller ordböcker för tyska-svenska. De flesta träffar jag hittade rörde antingen Sv-En eller Sv-En-Fr.

amazon.com hittade jag en sida om en utsåld bok som ev. kommer in igen, men utan svenska: norska/franska/tyska/engelska/latin.

Annars är du varmt välkommen att besöka min Proz-sida som har en (mycket) kortfattad ordlista för ty-sv. Jag har dessutom en massa gastronomiska ordlistor (sv-en-ty-fr) i pappersformat, dvs. A4-kopior som jag hämtat någonstans ifrån, och som ligger här och väntar på att knappas in någon gång i en fjärran framtid.
Och jag tror dessutom att det finns många bevandrade kollegor här på ProZ som kan hjälpa till.

Hälsningar
Erik

Erik Hansson
Technical translator DE-SV
Hansson Übersetzungen GmbH
Am Birkenwäldchen 38
D-01900 Bretnig-Hauswalde, Germany
Phone +49 - 3 59 52 - 321 07
Fax +49 - 3 59 52 - 322 02
E-Mail info@hansson.de
Internet www.hansson.de
ProZ profile http://www.proz.com/pro/21654
Collapse

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Penyelaras-penyelaras forum ini
Anna Herbst[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

[söker] Gastronomi Tyska-Svenska

Translation news in Sweden

Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »