[söker] Gastronomi Tyska-Svenska
Penyiaran jaluran : Holger Gremminger
Holger Gremminger
Holger Gremminger
Local time: 13:59
Bahasa Jerman hingga Bahasa Sweden
+ ...
Mar 5, 2004

Hej,

vet någon en online-ordlista rörande gastronomi (maträtter, ingredienser) usw?

Vore mycket tacksam!

Hälsningar
Holger

Erik Hansson
Erik Hansson  Identity Verified
Jerman
Local time: 13:59
Bahasa Sweden
+ ...
Illa ställt! Mar 5, 2004

Hej Holger!
Det verkar vara illa ställt med gastronomiska ordlistor eller ordböcker för tyska-svenska. De flesta träffar jag hittade rörde antingen Sv-En eller Sv-En-Fr.

amazon.com hittade jag en sida om en utsåld bok som ev. kommer in igen, men utan svenska: norska/franska/tyska/engelska/latin.

Annars är du varmt välkommen att besöka m
... See more
Hej Holger!
Det verkar vara illa ställt med gastronomiska ordlistor eller ordböcker för tyska-svenska. De flesta träffar jag hittade rörde antingen Sv-En eller Sv-En-Fr.

amazon.com hittade jag en sida om en utsåld bok som ev. kommer in igen, men utan svenska: norska/franska/tyska/engelska/latin.

Annars är du varmt välkommen att besöka min Proz-sida som har en (mycket) kortfattad ordlista för ty-sv. Jag har dessutom en massa gastronomiska ordlistor (sv-en-ty-fr) i pappersformat, dvs. A4-kopior som jag hämtat någonstans ifrån, och som ligger här och väntar på att knappas in någon gång i en fjärran framtid.
Och jag tror dessutom att det finns många bevandrade kollegor här på ProZ som kan hjälpa till.

Hälsningar
Erik

Erik Hansson
Technical translator DE-SV
Hansson Übersetzungen GmbH
Am Birkenwäldchen 38
D-01900 Bretnig-Hauswalde, Germany
Phone +49 - 3 59 52 - 321 07
Fax +49 - 3 59 52 - 322 02
E-Mail info@hansson.de
Internet www.hansson.de
ProZ profile http://www.proz.com/pro/21654
Collapse

To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Penyelaras-penyelaras forum ini
Anna Herbst[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

[söker] Gastronomi Tyska-Svenska

Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »