Blekkpatroner er altfor dyre
Penyiaran jaluran : Eivind Lilleskjaeret
Eivind Lilleskjaeret
Eivind Lilleskjaeret  Identity Verified
Local time: 18:10
Bahasa Inggeris hingga Bahasa Norway
+ ...
Jul 17, 2002

Prisen på blekkpatroner til skrivere er, som alle som eier en blekkskriver vet, en gåtefull uhyrlighet. Men det finnes alternativer: Man kan kjøpe uoriginale patroner på Tybring-Gjedde (har jeg hørt; vet ikke hva de koster) eller på nettet (www.blekkskriveren.no; ca. 1/3 av prisen til min Epson SC740, så vidt jeg kan se), og samme sted kan man bestille blekk og fylle på gamle patroner selv.
... See more
Prisen på blekkpatroner til skrivere er, som alle som eier en blekkskriver vet, en gåtefull uhyrlighet. Men det finnes alternativer: Man kan kjøpe uoriginale patroner på Tybring-Gjedde (har jeg hørt; vet ikke hva de koster) eller på nettet (www.blekkskriveren.no; ca. 1/3 av prisen til min Epson SC740, så vidt jeg kan se), og samme sted kan man bestille blekk og fylle på gamle patroner selv.

Er det noen som har prøvd ut noen av disse tilbudene?

[ This Message was edited by: on 2002-07-17 10:34 ]

[ This Message was edited by: on 2002-07-17 10:35 ]
Collapse

Even Eifring
Even Eifring
Bahasa Jerman hingga Bahasa Norway
+ ...
Mer om blekk Jul 19, 2002

Jeg har en \"remanufactured\" blekkpatron fra http://www.inkclub.com i min Lexmark Z31 printer, og så langt har det ikke vært noen problemer.

Blekkpatroner og påfyllingssett kan man også kjøpe fordelaktig hos Clas Ohlson i Oslo (på nettet: http://www.clasohlson.no).

Det er litt komplisert å sammenligne disse p
... See more
Jeg har en \"remanufactured\" blekkpatron fra http://www.inkclub.com i min Lexmark Z31 printer, og så langt har det ikke vært noen problemer.

Blekkpatroner og påfyllingssett kan man også kjøpe fordelaktig hos Clas Ohlson i Oslo (på nettet: http://www.clasohlson.no).

Det er litt komplisert å sammenligne disse prisene, for man må være oppmerksom på antall milliliter, fraktomkostninger og kanskje også betalingsomkostninger. Hos Inclub.com får man varene rett i postkassen med faktura uten å behøve å gå på postkontoret.

TILLEGG:

Etter at jeg skrev teksten ovenfor, prøvde jeg å sette inn en blekkpatron til fra Inkclub.com. Denne gangen virket ikke blekkpatronen, så det ser ut til at kvaliteten er varierende, hvis jeg da ikke har vært spesielt uheldig.

Uansett er det bare konkurranse som kan få disse uhyrlige prisene ned. Det er kundenes oppgave å hjelpe konkurrentene frem ved å handle hos dem.

[ This Message was edited by: on 2002-07-22 10:39 ]
Collapse

Roald Toskedal
Roald Toskedal  Identity Verified
Norway
+ ...
Refills KAN være ok Jul 26, 2002

Jeg har brukt en del refills på min (HP Officejet G55), med vekslende hell, bl.a. fikk jeg to sett gratis på pulsetv.com

Det var greit nok å fylle på, selv om det ble overtrykk i patronen, så blekket fløt ut av dysene i noen minutter, men det gav seg etter hvert. Refill-blekk er ok for svarte utskrifter, men det har en tendens til å flyte utover når det f.x. skal være svart skrift på farget bakgrunn. Definitivt ikke brukbart for den slags jobber, men for svarte utskrifter kan
... See more
Jeg har brukt en del refills på min (HP Officejet G55), med vekslende hell, bl.a. fikk jeg to sett gratis på pulsetv.com

Det var greit nok å fylle på, selv om det ble overtrykk i patronen, så blekket fløt ut av dysene i noen minutter, men det gav seg etter hvert. Refill-blekk er ok for svarte utskrifter, men det har en tendens til å flyte utover når det f.x. skal være svart skrift på farget bakgrunn. Definitivt ikke brukbart for den slags jobber, men for svarte utskrifter kan det virke ok.
Collapse

Eivind Lilleskjaeret
Eivind Lilleskjaeret  Identity Verified
+ ...
TOPIC STARTER
OK, da klemmer vi i vei Jul 26, 2002

Nå sitter jeg akkurat og bestiller patroner fra blekkskriveren.no, da er det bare å krysse fingre.

Det hørtes jo ganske sølete ut med refill, Roald, derfor satser jeg på ferdigvare denne gang, det er jo også under halve prisen.

Men nå tar jeg ferie!

Tiada moderator ditugaskan khusus untuk forum ini.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »

Blekkpatroner er altfor dyre

Pastey
Your smart companion app

Pastey is an innovative desktop application that bridges the gap between human expertise and artificial intelligence. With intuitive keyboard shortcuts, Pastey transforms your source text into AI-powered draft translations.

Find out more »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »