Fordítás és nyelvtanítás Penyiaran jaluran : Palko Agi
| Palko Agi Local time: 03:13 Bahasa Inggeris hingga Bahasa Hungary + ...
Csaba javasolta, hogy itt is dobjam fel a témát. (http://www.proz.com/topic/22647)
Én gyakorló középiskolai tanár vagyok, és angol órákon (is) sokat szenvedek a gyerekek magyartudása, sőt a kollégák magyartudása miatt is.
Van olyan angol szakos kollégám, aki pl. nem tudja, hogy a magyarban a páros testrészek nevét nem használjuk többes számban. Vag... See more Csaba javasolta, hogy itt is dobjam fel a témát. (http://www.proz.com/topic/22647)
Én gyakorló középiskolai tanár vagyok, és angol órákon (is) sokat szenvedek a gyerekek magyartudása, sőt a kollégák magyartudása miatt is.
Van olyan angol szakos kollégám, aki pl. nem tudja, hogy a magyarban a páros testrészek nevét nem használjuk többes számban. Vagy van olyan, aki főnévi igenévvel íratja ki a gyerekekkel a szavakat a szótárba, a "szótári alak" fogalmát ugyanis nem ismeri.
A Kossuth Egyetemen pár éve volt egy kezdeményezés (akkoriban épp ott dolgoztam), miszerint minden idegen nyelv szakosnak kellene egy évig magyar nyelvtant is hallgatnia. El is kezdték, de a magyar tanszéken ezt valami mellékes, utolsó utáni munkának tekintették, és egy nyugdíjas tanár csinálta, túl akadémikusan, túl elméleti módon, mindent bele akart sűriteni egy évbe. Nem is működött, abba is hagyták. Nem tudom, más egyetemeken van-e ilyen.
Ezért van, hogy középiskolából kikerülő, akár nyelvvizsgával rendelkező gyerekek gyakorlatilag nem tudnak fordítani, még alapszinten sem.
Másrészt, mikor az angol szakot végeztem, az egyetemen tanítottak nekünk fordítást. Vicces volt. Én akkor már évek óta fordítottam, ráadásul magyar szakos vagyok, a tanáraim pedig nem voltak azok. Egy darabig hallgattam, aztán néha megszólaltam, hogy bocs, de ilyen magyarul nincs...